V pátek jsem musel odevzdávat první větší písemnou práci v tomto roce. Byla to práce na předmět, který se zabývá marketingem turistických destinací. Konkrétně šlo o situační analýzu turistického regionu města Bundaberg, které se nachází asi čtyři hodiny jízdy automobilem na sever od Brisbane.
Bundaberg je pro Čechy zajímavý asi především svými známými alkoholovými produkty a také tím, že se zde nachází nejlepší lokality pro pozorování čerstvě vylíhlých mořských želv, které se plazí po pláži do moře.
Na přednáškách z tohoto předmětu často dumám, jak je to s propagací cestovního ruchu v Česku. Jak vlastně vypadá reklamní kampaň, která k nám láká cizince.
Ta současná australská využívá postavy malého aboridžinijského chlapce z filmu Austrálie s Nicol Kidman a Hugh Jackmanem. Hoch radí lidem, aby řešili své problémy tím, že se vydají na "walkabout". To je rituál domorodých obyvatel, který spočívá v pouti buší a který byl podmínkou dosažení dospělosti.
Podle mě je zajímavější předchozí kampaň z roku 2006. Jejím hlanvím tahounem byl televizní spot, ve kterém australští aktéři říkají: "Už jsme vám natočili pivo," nebo "Rozsvítili jsme světla." Na konci spotu se pak dívka v bikinách zeptá: "Tak kde sakra jste?" (So where the bloody hell are you?)
Tato reklama vyvolala veliký rozruch v Británii, která je jedním z hlavních turistických trhů Austrálie. Britské orgány zakázaly vysílání této reklamy kvůli použití slova "bloody", což způsobilo ostrou slovní přestřelku mezi představiteli obou zemí. V Austrálii je s odstupem tato kampaň hodnocena značně negativně a investovaných 180 milionů australských dolarů je považováno za zbytečně vyhozené.
Bundaberg je pro Čechy zajímavý asi především svými známými alkoholovými produkty a také tím, že se zde nachází nejlepší lokality pro pozorování čerstvě vylíhlých mořských želv, které se plazí po pláži do moře.
Na přednáškách z tohoto předmětu často dumám, jak je to s propagací cestovního ruchu v Česku. Jak vlastně vypadá reklamní kampaň, která k nám láká cizince.
Ta současná australská využívá postavy malého aboridžinijského chlapce z filmu Austrálie s Nicol Kidman a Hugh Jackmanem. Hoch radí lidem, aby řešili své problémy tím, že se vydají na "walkabout". To je rituál domorodých obyvatel, který spočívá v pouti buší a který byl podmínkou dosažení dospělosti.
Podle mě je zajímavější předchozí kampaň z roku 2006. Jejím hlanvím tahounem byl televizní spot, ve kterém australští aktéři říkají: "Už jsme vám natočili pivo," nebo "Rozsvítili jsme světla." Na konci spotu se pak dívka v bikinách zeptá: "Tak kde sakra jste?" (So where the bloody hell are you?)
Tato reklama vyvolala veliký rozruch v Británii, která je jedním z hlavních turistických trhů Austrálie. Britské orgány zakázaly vysílání této reklamy kvůli použití slova "bloody", což způsobilo ostrou slovní přestřelku mezi představiteli obou zemí. V Austrálii je s odstupem tato kampaň hodnocena značně negativně a investovaných 180 milionů australských dolarů je považováno za zbytečně vyhozené.
tak ta druha je rozhodne lepsi, optimistictejsi a spis by me nalakala :-)
OdpovědětVymazatjj, ta druha stopro lepsi
OdpovědětVymazatmne to taky prijde vtipnejsi. i autralanum to prijde dobry. jenom ti britove jsou nejaky pomalejsi :-)
OdpovědětVymazat